Plaats van de motor
Motoren kunnen op drie verschillende plekken gemonteerd zijn. Hieronder ziet u de drie opties, gerangschikt op populariteit:
Voorwielmotor
Hierbij zit de voorwielmotor weggewerkt in het binnenste deel van het wiel. Het ondersteunen is beter merkbaar, omdat de fiets als het ware aan de voorzijde wordt getrokken. Dit kan als prettig worden ervaren, maar beïnvloedt tegelijkertijd het stuurgedrag. Dit systeem kent diverse voordelen, bijvoorbeeld als we kijken naar de uitstraling van de fiets. Het oogt namelijk als een gewone fiets. Een E-bike met voorwielmotor is meestal mooi afgewerkt, waarbij de kabels door het frame lopen in plaats van eroverheen. Het is ook een onderhoudsvriendelijk systeem door de naafversnelling en de gesloten kettingkast. De fiets is echter wel wat zwaarder aan de voorzijde, wat een beperking kan zijn bij het tillen over een drempel. Ook is het maken van een bocht met hoge ondersteuning vrij lastig en kan het voorwiel met gladheid wegglijden.
De Advanced Ebike Das Original Tour Pro is een krachtige en innovatieve e-bike.
Het frame is speciaal ontworpen met een Intube-design, waardoor de accu volledig aan het oog is onttrokken en gemakkelijk uitneembaar is voor het opladen. De Bosch Performance-motor biedt 65 Nm koppel en wordt aangedreven door een 500 Wh Bosch-accu. Dit resulteert in een stille en krachtige prestatie, ongeacht de situatie.
Makki is ontworpen met input van ouders en kinderen als uitgangspunt. Hierdoor is Makki geen gewone elektrische bakfiets, maar een bakfiets waar jij én je kinderen elke keer weer met veel plezier gebruik van maken. Er is alle aandacht gegeven aan veiligheid en comfort, voor zowel jou als je kleintje(s). En met een doordacht pakket aan accessoires durf je het aan je tweede auto te vervangen voor Makki.
Midden-motor
Een E-bike voorzien van midden-motor is zowel licht te sturen als licht in gewicht. Daarbij ligt het gewicht van de motor laag, doordat het zich in het midden bevindt van de fiets. De motor levert zijn kracht aan het achterwiel, wat overeenkomt met de ondersteuningseigenschappen van de achterwielmotor. Daarnaast zijn alle versnellingstypes mogelijk, zowel de gesloten naafversnelling als het open tandwielen / derailleursyteem. Dit type fiets is doorgaans uitgevoerd met een gesloten kettingkast, waardoor het onderhoudsvriendelijk is. Een nadeel kan zijn dat sommige midden-motoren wat luidruchtiger zijn, wat overigens niet geldt voor alle modellen.
Achterwielmotor
Dit is het minst gebruikelijke systeem, vanwege een aantal nadelen. Zo is de fiets bijvoorbeeld lastig op te tillen door de plaats van de motor. Daarnaast is er geen versnellingssysteem in het achterwiel mogelijk, waarbij een derailleurversnelling een uitzondering vormt. Ook is dit systeem niet verkrijgbaar met een gesloten kettingkast. Toch kent een E-bike met achterwielmotoren ook diverse voordelen, zoals dat de fiets licht te sturen is en makkelijk is op te tillen aan de voorzijde. Dat heeft ook weer te maken met de plaats van de motor. Doordat de ondersteuning zich aan de achterzijde bevindt, voelt de ondersteuning heel natuurlijk en soepel aan.
Onze merken
Gazelle is een merk waar wij al jarenlang mee werken. Degelijke, betrouwbare fietsen, en een breed assortiment, van kinderfiets tot elektrische fiets en hybridefiets. De reden dat we deze fietsen nog steeds verkopen is omdat we hier goede ervaringen mee hebben, en qua design geeft Gazelle al jarenlang de toon aan in Nederland.
De unieke synergie tussen frame, aandrijving en componenten is geïnspireerd door uw behoefte als gebruiker. De nieuwe Ebike Das Original serie is daarom ontwikkeld met de nieuwste frametechnologie en combineert een hoge functionaliteit met fraai design. Voor ons is het belangrijk dat u zorgeloos kunt fietsen.